Tuesday, July 23, 2013

104. Dunia sekarang dan dunia selepas sekarang

Assalamualaikum,

Ramadhan 14-day.

Macam baru je semalam puasa, tak rasa pun dah dua minggu kita puasa. masa saya type entry ni now playing is lagu raya, sangat syahdu bila hayati lagu Harapan Ramadhan. Alhamdulillah kita dapat rasa nikmat berpuasa, syukur. 

Ramadhan tahun lepas, pengalaman pertama saya jumpa bakal mak, ayah, adik adik yang sangat baik hati. hehe tulah kali pertama saya jumpa diorang ni. selama tiga tahun kitorang berkawan, saya memang elak untuk jumpa family dia, bukan saya tak suka tapi saya rasa macam tak manis. saya yang belum ade ape ape ikatan ni tak manis nak bawak balik rumah. aicehhhh :) sampai la hafiz bagitau ayah niat dia, lepas tu baru saya setuju nak jumpa family dia before merisik day on 16 sept 2012. 

First time jumpa family hafiz, nervous sebab dia ade adik 4 orang adik. saya ni takde adik, so nervous macamane nak masuk dengan adik adik dia. dengan mak dia saya tak nervous pun, mak mak ni kita amik hati dia senang sikit. hihi sampai je rumah hafiz, tolong masak untuk berbuka. first time jumpa mak dia tau, first time masak dengan mak dia tau, first time lah semua tapi alhamdulillah berkat ajaran dan amalan yang mak saya ajar kat rumah. saya rasa saya ok je bila kat dapur tu. *tekan lif naik sendiri. 

Sampai waktu berbuka tu, makan ramai ramai sangat happening. bila adik adik dia ni ade macam macam karektor, kat rumah saya tak rasa macam tu. sebab saya ade kakak dengan abang je, saya yang selalu jadi bahan diorang tapi kali ni saya ade 4 orang adik. best sangat pengalaman tu :) masa kat rumah dia ni saya rasa tiap gerak geri saya di perhatikan, sampai nak buat ape ape jadi kekok sikit. tapi cover lah sebaik mungkin hehehe

Waktu maghrib kat rumah hafiz, secara ikhlas airmata ni gugur satu satu. saya rasa sangat sangat bersyukur tuhan bagi saya satu family yang saya rasa ade 'something' yang takde kat family saya. means ade adik adik, saya belajar jaga aurat dengan adik adik lelaki bila saya ade satu rumah dengan diorang. semua tu pengalaman yang sangat berharga, berbeza semestinya perancangan Dia yang paling baik untuk saya. 

Bila mak hafiz ajak saya shopping raya bawak adik adik keluar, saya nampak saya, kakak saya, abang saya dulu masa kitorang kecik kecik tengah syok nak sambut raya sama macam adik adik hafiz sekarang. Manis sangat :) sekarang, kakak dengan abang dah ade anak. so, dah takde lagi shopping raya sama sama macam kecik kecik dulu. 

Saya harap family dia dapat terima saya seadanya, ape yang kurang saya harap sangat saya dapat ubah. Insha Allah. kurang dari 5 bulan saya bakal jadi kakak untuk 4 orang adik yang lain. so saya harap saya dapat jadi kakak yang baik. Angah, Haikal, Hafizi, Zetty. jujur, untill now rasa nervous lagi bila nak try made conversation dengan diorang. i try my best to be a good. nice and pretty sister hihihi

Minggu ni turn saya berbuka di Cheras.








isma,




No comments: