Thursday, July 11, 2013

103. Preparation and imagination for the special day.

Actually saya takde dream sangat bout my wedding, untill now kalau orang tanye ape tema kau ? saya akan jawab. Ntah lerr taktau lagi, sampai dah nak dekat tarikh still belum confirm semua tu lagi. saya ade survey for bridal and photographer tapi just survey, still belum decide nak yang mane. lastly, 6 months before we decide to choose bridal. saya pilih bridal ni sebab everything dia yang buat include baju nikah, sanding, bilik and semua lah. yang paling saya suka, semua baju mengikut ukuran badan saya, dan baru belum ade sape sape pakai, and price sangat berbaloi even saya request fresh flower for my pelamin. hehe tu je yang dah decide. yang lain belum. taktau nak pakai baju colour ape, tema ape, nak buatpe, sebab semua dah siap. ayah maybe amik katering. makan makan dah settle. pelamin, bilik tidur, berdamai, semua bridal buat. kanopi dah ade. ape lagi nak buat ha ? 

ini dari ape yang saya imagine for one hours before saya start taip this entry. saya dah plan sikit lah pasal majlis tu, baru dapat idea sikit. saya ni suka yang simple tapi cantik. so saya suka majlis yang ringkas. saya taknak ade majlis berinai, saya nak nikah dan sanding dalam masa satu hari, senang, saya pun tak penat. hehe majlis start dengan kenduri kesyukuran dan khatam al quran siang before nikah.

Malam before nikah, saya nak ade satu majlis dengan kawan kawan, makcik, kakak, and anak anak sedara. malam tu saya nak diorang pakaikan inai, maybe saya akan panggil orang untuk buatkan henna, mandi bunga, and saya nak ade video. tapi bukan dari photographer n videographer professional. just for personal use. wah wahhh hehe like this. 




Untuk majlis nikah, saya nak colour putih untuk nampak kesucian majlis and saya suka kurung moden. so selesa untuk saya duduk dan bergerak lagi lagi depan tok kadi kan. hehe and my dress maybe like this



and last for reception petang after nikah. my dress maybe like this 


and my fiancee also request for his outfit like this,




and my pelamin like this, as my request to use fresh flower, 




berhentilahhhhh berangan an an an. hehehehe ok this little bit bout wedding maybe can give some inspiration for you, readers :)



No comments: