Thursday, July 11, 2013

102. Berjinak jinak dengan perniagaan tudung online.

Assalamualaikum.

Lamanya tak taip entry panjang panjang dalam blog ni. Rindunyaaaaaa. hehe firstly, selamat menyambut bulan Ramadhan kepada seluruh umat islam sedunia. Syukur kita masih diberi peluang merasai nikmat berpuasa. Ntah kenapa tiba tiba malam ni ade rasa nak taip entry macam dulu. Mungkin sebab sekarang tengah cuti semester, so taktau nak buatpe kan. kita taip entry panjang panjang. hehe

Nak cite kat sini pasal online business yang baru nak start, memang kecik lagi nak di bandingkan dengan online shop yang lain. ini semua nak isi masa lapang during study haritu. Jadual tak pack, so isi la dengan benda macam ni. Ade masa terluang pegi cari kain sama sama dengan bestfriend, ni la hasilnya. 


Model saya sendiri. hehe ni suka suka nak bagi orang tengok, saya dah ade model yang offer diri nak jadi model tudung saya lepas ni. so dah tak payah susah susah nak ready amik gambar semua. lagipun saya tak berapa minat amik gambar macam ni :) saya share dengan dua orang kawan, diorang tolong pilih kain. ni baru permulaan. saya harap one day saya akan kembangkan lagi business ni. tapi tak sure lagi bila. hehe maybe lepas habis study, bila saya duduk rumah bosang bosang. so saya akan teruskan. Inshaa Allah T__T


Nampak bambam :) Saya buat facebook page since 16 Dec 2012. Masa tu saya takde plan lagi nak jual tudung apa. kadang kadang saya ada pegi jalan tar, saya suka survey jenis tudung semua. tapi still lagi niat dalam hati. belum proceed ape ape lagi. sampai la saya jumpa sorang kawan yang memang minat dengan business baju and tudung ni, so saya terus proceed. even baru je lagi but saya puas hati bila dapat feedback yang memberansangkan. hehe first buyer kitorang dari kawan kawan rapat and family. kawan saya tu yang banyak run, saya just tolong pilih corak and material je. start last semester baru saya update facebook page tu and promote kat kawan kawan. itu pun belum ramai yang like.


kenapa saya pilih nama HIJABMEDDINA bole click link :) sebab saya sukaaaaaaa sangat dengan nama MEDINA. dah lama sebelum saya plan nak kawin lagi. saya suka baby girl yang ade nama comel macam medi. so saya harap kalau lah kan, ni kalau hehe kalau business ni berjaya nanti saya nak anak saya ingat kat saya. cewahhhhhh. hehe verangan kau ni. 





Saya harap saya boleh teruskan business ni satu hari nanti, even saya still belum pasti bila T__T
thank you for reading'

No comments: