Thursday, March 28, 2013

101. New environment

Hai assalamualaikum. Hai bloggers. Hai readers. and hai

Setelah hampir sebulan masuk balik semester baru, aku rasa aku cukup kuat dah tempuh semester akan datang. tapi taktaulah cukup kuat tak nak naikkan cgpa yang dah drop gila gila tu. yup. i need to do something. aku decide to extend, salah satu sebabnya aku tau kemampuan aku. aku rasa better aku extend untuk aku naikkan cgpa aku to be more better sebelum aku grad. so aku aim this semester untuk dapatkan 3 pointer. I MUST DO. sebab tanpa 3 pointer and above cgpa aku sebelum grad akan drp below 3 pointer.

this is my decision after aku pikir masak masak, sedalam dalamnya. this semester aku balancekan paper so aku akan dapat focus only for certain paper yang aku rasa aku patut dapat result yang bagus. aku harap sangat semua berjalan dengan baik. walaupun awalnya aku rasa sangat tertekan plus dengan masalah lain. aku rasa aku cukup kuat tapi kadang kadang aku jatuh jugak. aku perlukan sokongan dari orang yang paling dekat dengan aku. for my future, THIS IS MY DECISION. so aku kena hadap semua ni. yeahhh. hehe

memang untuk semester ni aku banyak bergerak sendiri, semua aku buat sendiri. makan, pegi class, buat apa apa semua sendiri. it is more better for me. aku dah tak banyak sebok sebok hal lain. yang aku focus hanyalah study aku. ni yang penting. aku ade kawan yang care dengan aku. sorang tu je dah cukup. yang lain aku dah tak amik peduli. aku involve dengan classmate just masa nak conduct seminar, group discussion or anything yang memerlukan aku discuss dengan diorang. selebihnya aku banyak sendiri. alhamdulillah semester ni aku bawak kereta. even kereta tu tak la mewah tapi aku rasa dah cukup bagus untuk hantar aku pegi and balik class. aku nak beli apa apa pun mudah. aku dah taknak bergantung dengan orang lain lagi.

biarla ape orang nak kata, aku dah tak amik tau. aku tak kacau hidup sape sape. so aku harap sangat jangan la ade ape ape yang tak baik jadi lagi. cukuplah ni, cukup aku jaga aib orang lain. Dia akan jaga aib aku jugak. aku dah taknak cerita benda benda yang tak penting lagi. cukuplah ni cukup :) ape yang penting sekarang aku nak naikkan cgpa. insha Allah.



isma ;

No comments: