Wednesday, February 27, 2013

98. Doa selepas azan.

Saya nak share satu lagi benda yang sangat lah baik untuk semua, amalkan ye :) DOA SELEPAS AZAN.

Doa selepas azan ni biasanya saya akan buat bila saya dalam class, biasanya lecturer akan berhenti mengajar dan kami diam sebentar. dan selepas tu semua tadah tangan baca doa selepas azan. itu mmg amalan kami sewaktu belajar. Di uitm johor juga mengasingkan waktu solat iaitu antara pukul12 sehingga pukul2 mmg takkan ade class. sebab kami di beri ruang untuk solat berjemaah di masjid untuk solat zuhur. dan biasanya saya dan kawan kawan yg lain mmg akan ambil peluang berjemaah di masjid. kalau ade class ganti atau ade kerja lain waktu tu baru kami akan solat di admin sahaja. 

okay saya nak share doa ni,

Ya Allah! Tuhan ini seruan yang sempurna dan solat yang didirikan, berilah Nabi Muhammad perantaraan dan keutamaan, dan tempatkan beliau pada tempat yang terpuji yang telah Engkau janjikannya. Sesungguhnya Engkau tidak akan memungkiri janji.






ni gambar lepas kami balik dari masjid. beginilah selalu, dan kemudian kami akan terus ke class. lets go !


sempat lagi kan kau snap gambar. hehe ni lah amalan solat berjemaah yang kami amalkan sewaktu belajar. kadang kadang satu saf tu mmg semua kawan satu class, muafakat kan kami. hihi (perasan sangat, kasihan)


okay enjoy your reading :)


No comments: