Thursday, February 14, 2013

96. Internship.

Assalamualaikum

Sekejap je 6 bulan internship dah pun selesai. fuhhhhh. lega sangat bila dah tak payah susah susah pikir pasal kerja. kerja seronok tapi penat. baru kau tau nak cari duit tu bukan senang. kau habiskan duit tak ingat, orang yang bagi duit tu susah payah kerja. memang mencabar la kerja kat audit firm, lagi lagi kebanyakkan staf cina. dahla susah nak faham dia cakap apa, kena marah pulak. memang parah. 


Ni lah supervisor saya. nama dia karen. dia ni la orang pertama yang marah marah saya tak tentu pasal. hehe karen ni baik. dia tegas. kalau buat kerja memang nak yang perfect. masa first day masuk YB saya under dia. dia memang garang. sebab dia jugak lah saya berjaya siapkan kerja dalam masa 2 hari je. hihi


Yang comel ni Ong Chan Hong. ong ni baik sangat. dia jarang marah marah tapi kerja dia banyak gila. dia nak kita siapkan cepat. dia suka tanya progress kerja tiap masa sampai kita rasa rimas. ong ni antara staff yang rapat dengan aku. dia besttt. dia pelat malay. so memang kelakar la bila cakap dengan dia. rindu sangat nak bergurau dengan ong. ong jugak la yang menyebabkan aku jatuh tersungkur kat dalam office. takkan aku lupa saat saat tu. hehehe I miss you Ong.


Ni antara trainee yang buat intern kat YB. semua adik adik lagi. 


Yang malay ni Mira. dia ni la yang banyak berjasa kat aku, aku pun banyak berjasa kat dia. hehe mira la yang banyak guide aku kalau nak settlekan apa apa kerja. semua dokumen client mira aku tau. sebelum habis intern haritu aku dah siap siap kemas semua dokumen, label, susun cantik cantik. Thanks a lot Mira :). sebelah mira tu Miss Lim. dia ni garang. susah nak senyum kalau kat dalam office. kalau aku kena buat kerja dia. aku akan recheck banyak kali. kalau ade yang salah jawabnya satu office la dengar suara dia.



Ni la bos saya MR HOOOOO. hehehe



YB Management Services Jan 2013.

Semua kenangan kat Yb takkan aku lupa sampai bila bila. 6 bulan aku kat sini, macam macam yang aku dapat. real working environment. kalau dah kerja nanti, inshaa Allah aku akan gunakan semua ilmu yang ada ni dengan sebaik mungkin. 



No comments: