Tuesday, February 12, 2013

95. Aku nak jadi kuat macam power rangers.

Assalamualaikum.

Power rangers ada kuasa super power tapi aku ada kuasa luar biasa. hehe Alhamdulillah usia pertunangan aku dengan dia dah nak masuk bulan ke-2. Aihhh baru dua bulan dah kecoh, macam makcik la kau ni. hee bukan bukan tu yang aku nak cakap kat sini. Sepanjang dua bulan ni, beribu dugaan aku dan dia sama sama hadapi. Memang betul orang tua tua kata, tunang jangan lama lama. Aku akui orang tua tu. hehe Yep, memang lah aku rasa macam nak cepatkan je lagi hari tu. Kalau nak ikutkan hati la, tapi kalau ikutkan reallynya. Mana mungkin. Tak bisa. 

Dugaan tu kan datang dari Dia, bahagia kita tu kan dari Dia, semua yang kita ada ni kan dari Dia. Seeloknya kita dekatkan diri dengan Dia. Mintak dengan Dia, doa kat Dia. Sesungguhnya Dia maha mengetahui. Segala yang jadi ni ade hikmah. Kadang kadang aku lemah, aku tak kuat nak hadapi semua ni. Tapi sampai satu tahap tu, aku macam tiba tiba rasa yang semua yang jadi tu macam ade je kebaikan dia. Ye ! aku patut percaya. Believe on God. Percayalah kepada Dia. Dekatkan diri denganNya. 

Mohd Hafizuddin Yahya,

Sekeras mana hati saya, selari dengan lembutnya hati awak.
Sebanyak mana kekurangan saya, sama juga selari dengan kelebihan awak.
Kita kena kuat hadapi semua dugaan ni. Inshaa Allah.
Bahagia kita datang dari Dia.



Go go go go power rangers !!

No comments: