Thursday, August 16, 2012

73. Sabar.

Assalamualaikum.

blog ni rasanya dah macam tak bertuan. tuan punya belog agak sibuk. kerja. pegi kerja pagi pagi, balik dah nak malam. lepas berbuka, solat. terus tido. macam takde life sangat. ade la sesekali tu bila dapat kuar ofis awal, singgah jusco kejap. weekend pun ade la makan beberapa kali kat luar. sempat jugak berbuka dengan ebby, zeka n wawan. alhamdulillah, tapi yang aku benci. tiap kali makan luar, aku di serang cirit birit. sensitif betul perut. serik nak beli lauk kat bazar. aku lagi rela balik kerja penat penat, aku masak sendiri. perut aku tak terseksa. hihi

kejap je dah nak raya, baju raya memang aku tak sempat nak hantar kat tailor. beli je ready made. hentam jela, daripada takde kan. tak rasa sangat nak raya ni. kerja kan. tak rasa pun nak pegi raya raya ke. cuti raya pun 3 hari je. raya ala kadar jela. ape yang sempat. yang lainnye aku kena kerja.

dasyat sungguh life orang yang dah bekerja. ade tanggungjawab. kena habiskan kerja on time. kena ade rasa nak buat kerja sungguh sungguh, buat account sambil lewa pun tak bole. salah key in kena betulkan. balance sheet tak balance. kena marah. baring kepala atas meja sekejap je pun, supervisor dah kasi warning. arggggghhhhhhh. apakah ?????

penat kerja kan ? hafiz, betul u cakap. kerja tu penat, sekarang bila dia kata nak tidur lepas kerja aku sikit pun tak marah. aku faham. kerja memang penat. kadang kadang nak drive balik pun rasa tak larat. minum la kacip fatimah tambah tenaga sekalipun. kerja memang penat. otak kena bekerja. pastikan tak buat silap. ya allah.. beri aku kekuatan.

No comments: