Monday, August 20, 2012

76. Pengalaman manis.

Assalamualaikum.

Disebabkan blog ni aku jadikan macam little diary yang tak private. hee aku nak share something, bout my experience during fasting month this year. ianya satu pengalaman yang mungkin aku tak kan lupa sampai bila bila. disebabkan aku dah takde benda nak buat malam ni, perut memulas mulas. tak tau lah sebab ape. mase bulan puasa tu pun, pantang makan yang pelik pelik. dia asyik meragam je. haihh perut perut. nak makan makanan yang sihat je ke ? T_T

Act, since kitorang kenal, hafiz just cerita bout his family. dia anak sulung, ade 4 orang adik. dia selalu cerita bout his parents tapi aku langsung tak pernah jumpa. beribu kali si hafiz ni ajak aku pegi jumpa. ade je alasan aku tolak request dia tu. bukan apa, aku tak ready. hafiz ni mulanya tak bole terima that reason. tapi sampai la sekarang ni, bila kami decide untuk teruskan relationship ni dengan lebih serius. means, ke arah gerbang kepak kepak gebum gebum. hehe mase ni la dia faham, and respect my prinsip. 

pada aku, selagi aku belum ready untuk ke arah tu. aku belum ready nak jumpa parents dia. aku perempuan, aku taknak la bila jadi apa apa antara kami parents akan tau and jadi tak best pulak lepas tu kan. so, aku taknak melibatkan orang tua. biarlah diorang just tau kami berkawan. tapi lain pulak pada hafiz. dia ade beberapa kali jumpa my parents tapi tak la kerap, ade la sekali dua macam tu and last masa dia luahkan isi hati dia, cecehhh, hihi coz dia lelaki, nak bawak anak dara orang keluar. be gentle kan. mintak izin dulu T_T

NERVOUS ! tu la ayat yang aku bole bagitau masa sampai hari tu. pagi pagi lepas subuh aku tex hafiz :
'' i datang petang sikit eh, penat la kerja banyak kat ofis tadi '' and he replied '' orite ''.
macam ok je kan tapi sebenarnya dia marah, hehehe 
'' kalau u nak kawin, u bangun sekarang pegi mandi !!! ''
haaa ambik kau ! sepantas hali lintar aku capai towel pegi mandi coz dah terbabas tidur sampai pukul10. hahaha

sepanjang perjalanan nak sampai rumah his parents banyak kali aku di buli oleh hafiz si pak belang yang period sepanjang tahun. penah jumpa tak ? mesti tak pernah kan. sebab dia ade sorang je. hehe 

Alhamdulillah semuanya ok je. Ibu, ayah, and semua adik adik hafiz ok. seronok bila dapat buka puasa ramai ramai. dengan karenah adik dia yang memang buat aku teringat zaman kakak and abang aku masih kecik dulu. tunggu azan maghrib untuk berbuka. hihi comel ! seperti biasa pesan mak, aku akan bawak kat mana mana pun. perempuan tempatnya memang kat dapur, tolong ibu hafiz sediakan juadah berbuka. walaupun aku kekok buat kerja kat rumah orang, tapi semuanya sempurna. Alhamdulillah. lepas solat maghrib, tiba tiba air mata ni mengalir tanpa di minta ...........



Semoga apa yang kami rancang ni semuanya sempurna. Amin ya robb. 



No comments: