Wednesday, February 8, 2012

3. Sweet escape : Sarawak.

Ticket booked !
All the things already packed !

But. rasa takut tak hilang mehh. aku tak plan pun nak pegi bercuti sejauh ni. tak terpikir pun nak pegi sane sorang sorang. yep ! ALONE. aku tak sure nak pegi . tapi bila pikir pikir. bila lagi aku nak pegi sane kan. sementara abang aku still stay kat sane. before dia pindah semenanjung. aku kena pegi sane dulu. so grab it ! lepas decide nak pegi tu aku check ticket. dah nak booked tapi sekarang air asia tak bole made payment by debit card. kena guna credit card. nak guna credit card abang dah tak bole. tak tahu lah dah over limit ke hape. hehe sebab biasenya bila my parents nak pegi sane dia yang settlekan semua ticket ni. so kena buat payment kat kaunter terdekat. pegila aku Giant Bachang. buat payment kat sane. dengan slumber. tak bawak ic. then akak tu tanya. ' dik . sure kan name awak ni same dengan ic ' . mase tu aku pun tak sure pegi letak 'BTE' . mase buat payment tu akak tu berulang ulang kali suruh recheck detail takut ade yang salah.

then. aku pun just okay. okay. okay. dah siap key in details. ' kak ! kejap kejap' . baru aku ingat aku penah amik gambar lesen. mase aku dapat lesen haritu. aku ade la simpan gambar lesen L dalam phone. bila aku tengok kat name tu dia letak 'BINTI'. ha sudah ! wrongly entered. waaaa ! nak jerit pun ade. akak tu suruh aku buat pembetulan name tu kat airport. mase tu aku dah pending dah. macamane pulak aku nak cakap nanti. haiyah ! abang aku dah pesan awal awal. buat check in kat sini dulu. nanti kat airport dah senang. aku pun cuak gila pegi call si abang askar yang garang macam singa tu.

 'bang. orang dah salah bagi name ni' .
'kau tau tak nanti dia kenekan charge'
'ala . takpela. nanti kat sane ayah kan ade. hehe'
'suka hati kaulah'

hadoooiii. aku cepat cepat tanya akak kat kaunter tu bape charge yang kene nanti. akak tu kate tak pernah ade case macam ni pun before ni. wahhhhhh. kau la yang buat benda yang orang lain tak buat. nampak tak ? ni belum sampai airport. belum naik kapal terbang lagi. aku dah kalut macam ribut. sedapkan hati. takpelah sampai airport awal sikit. tanya orang katne customer service. and jangan lupa bawak bank bergerak. hehe AYAH. nanti kene charge lebih mampoih aku nak bayar.

aku harap perjalanan aku esok smooothly lahhh. jangan lah aku buat lagi benda yang orang lain tak buat. mase kat rumah mengadu ngan kak long.

'kak. macamane nak tukar name tu ek ? takut la pulak'
'eyyy. bukan tadi kau cakap kau suka buat benda yang orang tak pernah buat ke ? nanti tak de pengalaman pulak' hahaha
dah la. menyesal tanya.






budak ni suka buat benda benda macam ni.

T__T



ikut plan aku. aku nak balik johor naik bus. tapi masalahnya barang aku compom banyak gila. aku dah imagine camner la aku hangkut barang barang tu semua. haih. ayah kate kalau tak busy bole la amik kat larkin. kalau tak ? pandai pandai la isma oi. puas otak aku ligat berfikir care yang terbaik. last last. aku packing barang guna beg Charles & Keith. tu beg paling besa yang aku ade. yang flexible. cun gila kan bawak beg besa besa. hahaha sat gi. petang tu dapat call dari jiran aku. dia nak singgah rumah kak long. Ya Allah ! memang aku bersyukur gila ah. aku dah terbayang something yang membahagiakan. hehe bole tumpang ! yeahhhh.

aku balik johor dengan dia. cepat gila sampai rumah. dia bawak laju nak mampoih. bagus jugak. cepat sikit sampai. nak tergeliat pinggang aku duduk dalam kereta. sepanjang jalan tak berhenti bercerita. kering tekak.  tapi tak pelah orang dah tumpangkan pun dah cukup bagus. aku layan jelah. macam macam cerita kuar.

masuk je rumah. mak terus je bagi soalan menabjubkan. 'kau betul ke ni nak pegi sarawak sorang sorang'. ala mak jangan tanya lagi lahhh. tiket dah beli pun. nak taknak kena pegi jugak. ayah punya pesanan dah bole buat report. dia siap siap suruh aku ingat lepas turun flight kena bagi ic . bila aku tanya katne nak bagi ic tu. ayah kate ade tulis kat situ. takde orang tunjuk. tapi memang kena pegi kat situ tunjuk ic . kalau tak . nanti tak bole nak balik semenanjung sebab nanti dia bagi slip. slip tu kene simpan. nak balik nanti kene tunjuk. wahhhhhh, aku dah start cuak gila. camne kalau aku lupa ?? isma isma. patut ke aku buat list 'THINGS TO DO' ? hehehe

seronok travel ni tapi kena plan elok elok lahh. mase pegi air asia punya kaunter tu sempat jugak mate aku bace details yang air asia provide. means. dia bagi service flight. room. meals and tours. aku tengok la tempat tempat macam phuket. thailand. macau. macam seronok je ! kalau aku kumpul duit dari sekarang. cuti sem depan dah bole pegi. tu kalau nafsu membeli belah aku bole di tahan dengan baik lah. phuket 3 days 2 night around 400. macam best kan :)

harap harap semua okayyyy lah.


love ; isma

No comments: